fbpx

"Manas garšas" iesaka par pamatu izmantot mūsu radītos garšvielu maisījumus.
Pārveidojot vai papildinot tos, iegūstiet savai gaumei visatbilstošāko garšu kombināciju.

Garšvielas vēdera labsajūtai

Kad vēders jūtas savārdzis un tajā manāms diskomforts, kā tas mēdz notikt pēc viesībām pie bagātīgi klāta galda, ne vienmēr ienāk prātā, ka tieši garšvielas varētu palīdzēt. Protams, garšvielas nav akūti radušos sāpju vai spazmu risinājums, taču, regulāri tās iekļaujot ēdienā, atklāsiet un pārliecināsieties par garšvielu spēju uzlabot gremošanas procesus – veicināt zarnu peristaltiku (kustību) un gremošanas enzīmu sekrēciju, kā arī mazināt vēdera uzpūšanos un sāpes, kas rodas no pārmērīgas gāzu veidošanās vai kādas nejaukas baktērijas ietekmē. Īpaši vasaras laikā, kad vairāk tiek ēsti svaigi, termiski neapstrādāti produkti – dārzeņi, salāti, augļi, ogas – ņemti taisni no dārza, garšvielas būtu neatsverams palīgs vēdera labsajūtas nodrošināšanai.

„Zāļu skapītī” ikdienas lietošanai noteikti ieteicams turēt melnos piparus – tiem piemīt gremošanas orgānu darbību stimulējošs efekts. Melnie pipari veicina siekalu un kuņģa sulas – izteiktu anti – bakteriālu vielu sekrēciju. Smalciniet piparus tieši pirms pievienošanas ēdienam! Iesakām izmēģināt Teličeri vai Kampotas melnos piparus!
Nākamais palīgs – kardamons! Lieliski novērš vēdera uzpūšanos! Svaigi maltu kardamonu kopā ar kanēli pārkaisiet brokastu biezputrai, rīsiem vai pusdienās gatavotam eksotiskākam ēdienam – piemēram, pupiņu, tomātu, bekona un ananāsu sautējumam indiešu gaumē.

Koriandrs – tā sēklas satur eļļu, kura bagātas antioksidantiem – šūnas aizsargājošām aktīvām vielām. Kardamona sēklu eļļa organismā cīnās pret spazmām, relaksējot gremošanas orgānu muskulatūru. Viens no kairinātu zarnu sindroma iemesliem ir tieši hroniski sasprindzinātas gremošanas orgānu muskulatūras izraisītas sāpes un diskomforts. Lietojiet koriandru kopā ar citām garšvielām kā piedevu pikantākiem ēdieniem, piemēram – grilējot, cepot gaļu.

Kumīns, kas plaši tiek lietots Indijas un Meksikas iedzīvotāju ikdienas uzturā, labi palīdz novērst vēdera uzpūšanos. Vienkārši pakošļājiet kumīna sēklas vai arī pagatavojiet no tām tēju, un izdzeriet to pēc maltītes.
Izteiktas pret – iekaisuma un anti – bakteriālas spējas piemīt kurkumai. Svaiga kurkumas saknes sula novērš pārmērīgu kuņģa skābes sekrēciju un gremošanas traucējumus, taču arī kurkumas pulveris ir lielisks palīgs gremošanas procesu veicināšanā. Pievienojiet kurkumu dārzeņu sautējumiem, vistas gaļas ēdieniem, kā arī augļu desertiem un kokteiļiem – ne daudz, bet regulāri.

Projekts izstrādāts sadarbībā ar: